カリキュラム

  1. HOME
  2. カリキュラム

履修スケジュール

本コースでは、標準修学年数2年間のうち1年間(セメスターI&IV)を京都大学で、もう約1年間(セメスターII&III)をコーネル大学(アメリカ、NY州)で過ごすこととなります。京都大学では経営学を中心としたMBAカリキュラムを、コーネル大学 SC Johnson College of Businessでは、MMH (Master of Management in Hospitality)カリキュラムを履修します。

セメスター I
(4月〜7月)
セメスター II
(8月〜12月)
セメスター III
(1月〜5月)
セメスター IV
(10月〜3月)
京都大学コーネル大学コーネル大学京都大学
必修科目必修科目 & 選択科目必修科目 & 選択科目
コーネル大学 学位授与式(MMH)
ワークショップ
京都大学 学位授与式(MBA)

科目例

*年度によって変更される場合がございます。

京都大学(セメスター I)

*1科目あたり2単位

必修科目:

Corporate Finance and Capital Markets
Managerial Accounting
Marketing
Governance and Ethics
Leadership Development
Strategic Management

選択科目:

Organization and Management
International Negotiation
Strategy & Practice for Global Open Mkt.
Global Social Entrepreneurship -SDGs as a theme

コーネル大学 (セメスター II & III)

*単位数は科目により異なる

必修科目:

Operations Management
Management Communications
Dean’s Distinguished Lecture Series
Properties Development & Planning
Human Resources Management
Master Class

選択科目:

Entrepreneurial Management
Developing Service-Based Business Models and Plans
Restaurant Entrepreneurship
Brand Management
Revenue Management
Negotiations in the Hospitality Industry
Wine Marketing
Luxury Marketing
Advanced Business Modeling
Consumer Behavior
Catering and Special Events Management
Restaurant Development
Data Driven Marketing
Principles of Real Estate
Management Writing
Management Presentations
Negotiations
Health and Healing Studio
Leaders in Emerging Markets
Management Consulting Essentials
Leaders in Family Enterprise Practice and Theory
Core Leadership Skills for a VUCA World
Managerial Spreadsheet Modeling
Behavioral Economics and Managerial Decisions
Revising and Editing Workshop
Communicating in the Workplace
Preparing for the Professional Job Search

京都大学(セメスター IV)

*1科目あたり2単位

必修科目:

Workshop

選択科目:

Firms & Industrial Organization in Japan
International Accounting
Development Dynamics and Policy Perspectives
Cross Cultural Management
Business Modeling and Design
Global Tourism & Hospitality Management I
Corporate Strategy & Organization
Business Analysis and Valuation
Global Tourism & Hospitality Management II
Service Marketing
Turnaround Management
Project Finance
Risk Management& Finance
Global Social Entrepreneurship and Leadership Style